اخذ ۳۰۰ میلیاردتومان جریمه مالیاتی از بنگاه‌های املاک متخلف

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی از انجام ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های معاملات مسکن و اخذ جریمه ۳۰۰ میلیاردتومانی از متخلفان در این بخش خبر داد.

یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل  بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی، در اظهاراتی با بیان اینکه براساس مجموع اقدامات صورت گرفته و طبق قوانین مصوب در دولت سیزدهم بیش از ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک شکل گرفت، گفت: براین اساس بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه مالیاتی از بنگاه‌های متخلف اخذ شده است.

وی در این راستا تصریح کرد: طبق بررسی‌ها از ۱۸۰ هزار واحد بنگاه معاملات املاک فعال در سراسر کشور، حدود ۱۸ هزار و۵۰۰ بنگاه املاک غیر مجاز شناسایی شد از کاهش این تعداد واحد غیر مجاز براساس موارد برخوردی همچون پلمب و الزام به اخذ مجوز به ۱۴ هزار واحد خبر داد.

دستمالچیان همچنین افزود: مشاوران املاک مکلف هستند تا با بارگذاری مدارک خود در درگاه ملی مجوزها طی ۱۰ روز پروانه کسب را دریافت کنند.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل  بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دریافت پروانه کسب منوط به دریافت پروانه تخصصی است، اظهار کرد:براین اساس مشاوران املاک مکلف هستند با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ موفقیت در آزمون پروانه تخصصی خود را دریافت و فعالیت تخصصی خود را ادامه دهند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود